Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej ekoplatnik.mazovia.pl.
Data publikacji strony internetowej: 2016-03-04 Data ostatniej dużej aktualizacji: 2020-09-22
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie Departament Opłat Środowiskowych ul. Skoczylasa 4, 03-469 Warszawa tel. (22) 5979-200 faks (22) 5979-629 e-mail: oplaty.srodowiskowe@mazovia.pl
Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-22
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, Departament Opłat Środowiskowych.
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych obsługiwanych przez przeglądarki, w tym:
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Łukasz Krzosek, e-mail: lukasz.krzosek@mazovia.pl, pracownik Biura Informacji i Koordynacji
Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargi na brak dostępności cyfrowej należy składać pisemnie lub telefonicznie. Osobą odpowiedzialną jest Dyrektor Departamentu Opłat Środowiskowych Małgorzata Wioletta Grajda, oplaty.srodowiskowe@mazovia.pl. Telefon: (22) 5979-200.
Adres do korespondencji: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie Departament Opłat Środowiskowych ul. Skoczylasa 4, 03-469 Warszawa
Każdy ma prawo:
Żądanie musi zawierać:
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
W razie odmowy realizacji żądania przez podmiot publiczny lub alternatywnego dostępu do informacji, skarga może zostać złożona do organów wyższego szczebla.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury, można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich
Przed budynkiem znajduje się parking miejski, ogólnodostępny z wyznaczonymi miejscami dla osób z niepełnosprawnościami.
Jest to budynek 5 kondygnacyjny, podpiwniczony. Do budynku prowadzi 1 ogólnodostępne wejście od ul. Skoczylasa, nie znajdujące się na poziomie chodnika. Z lewej strony znajduje się podjazd/pochylnia umożliwiająca dostanie się na poziom wejścia przez osoby o ograniczonej zdolności poruszania się.
Budynek został wyposażony w dwie windy. Winda znajdująca się po lewej stronie (po wejściu do budynku) pozwala na wjazd na wszystkie kondygnacje budynku (od poziomu -1 do 5), natomiast winda z prawej strony nie umożliwia wjazdu na poziom -1 (od poziomu 0 do 5).
Na poziomie -1 znajduje się punkt gastronomiczny do którego można się dostać windą z lewej strony. Po zjechaniu na poziom -1, od windy prowadzi pochylnia.
Na poziomie 0 znajdują się punkty: kancelaryjny oraz ochrony. W holu głównym przy punkcie z prawej strony (ochrona) znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami.
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym.
W budynku nie ma zainstalowanych pętli indukcyjnych.
Istnieje także możliwość umówienia się na spotkanie, by załatwić sprawę w urzędzie i skorzystać w tym czasie z pomocy tłumacza języka migowego. W tym celu, na co najmniej 3 dni przed planowanym spotkaniem należy złożyć wniosek do urzędu. To czas niezbędny na odpowiednie przygotowanie organizacyjne. Pracownik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie skontaktuje się z osobą składającą wniosek i potwierdzi organizację spotkania oraz jego datę i godzinę. Więcej informacji w tej sprawie znajduje się na stronie Samorządu Województwa Mazowieckiego pod adresem: www.mazovia.pl.
Zależy nam, aby każdy Internauta miał pełny dostęp do zamieszczanych materiałów i funkcjonalności, a serwis był zgodny z międzynarodowymi Wytycznymi dla dostępności treści internetowych 2.1 (WCAG 2.1)
Wprowadziliśmy w Ekopłatniku szereg nowoczesnych udogodnień, wśród których znajdują się:
Przyciski i pola formularzy są odpowiednio opisane i uporządkowane aby przemieszczanie pomiędzy nimi było wygodne i intuicyjne.
Do grafik i zdjęć są dodawane opisy alternatywne.
Przeglądarki internetowe za pomocą skrótów klawiaturowych (Ctrl +) lub odpowiednich ustawień umożliwiają powiększenie serwisu. Jest to szczególnie pomocne dla osób z wadą wzroku. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak w łatwy sposób powiększyć lub pomniejszyć treść wyświetlaną na ekranie przejdź do strony: Powiększanie i pomniejszanie stron w systemie Windows.
Kontrast kolorystyczny elementów przekazujących treści ma stosunek jasności tekstu do tła co najmniej 4,5 do 1.
Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu. Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym.
W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.